FANDOM

Grand Theft Auto (GTA) je série počítačových her vytvořených a dále vyvíjených skotskou společností Rockstar North (dříve DMA Design) a vydávaných společností Rockstar Games. Série vydávaná od roku 1998 zahrnuje devět samostatných her a čtyři rozšíření (GTA: London 1969 a GTA: London 1961 ke GTA 1, The Lost and Damned a The Ballad of Gay Tony ke GTA IV). Hlavní postavy hry nadabovala řada hollywoodských hvězd, např. Michael Madsen, Samuel L. Jackson, James Woods, Joe Pantoliano, Frank Vincent, Robert Loggia nebo Ray Liotta. Hlas Mikhaila Faustina v GTA 4 ztvárnil český herec Karel Roden.

Charakteristika herEditovat

Hráč je postaven do role zločince ve velkém městě, který v průběhu hry postupně stoupá v hierarchii organizovaného zločinu. Při plnění jednotlivých úkolů se hráč seznamuje s kriminálním podsvětím města. Dopouští se bankovních loupeží, vražd a dalších trestných činů, ale mimo hlavní mise také může řídit taxi, hasit požáry, účastnit se pouličních závodů či se dokonce učit létat letadlem. Série Grand Theft Auto je proslavená velkou svobodou při hře, která nevede lineárně k cíli pouze jedním způsobem, ale hráči umožňuje rozhodovat, co bude dělat, které úkoly bude plnit.

V síti Wikia

Náhodná Wiki